Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga kundupplevelse. Om du fortsätter innebär det att du accepterar att cookies används. Jag accepterar
. .

Kvalitet

DB Schenker började arbeta systematiskt med kvalitetsfrågor i början av 90-talet.

Vi är certiferade enligt ISO 9001 och ISO 14001. Vårt ursprungliga ISO 9001-certifikat är från juli 1993 och vårt första ISO 14001-certifikat från 1997. Certiferade organ är Lloyd´s Register of Quality Assurance.

Kvalitetspolicy
DB Schenker utvecklar och producerar transporter och logistiktjänster som möter marknadens krav på kvalitet, effektivitet och enkelhet. Detta genom att:

  • vara en drivkraft för förbättrad kvalitet i våra kunders flöden
  • våra partners engageras och involveras i vårt kvalitetsarbete
  • ständigt förbättra våra interna rutiner
  • aktivt utveckla vårt samarbete inom koncernen
  • medarbetarna betraktas som vår viktigaste tillgång
  • arbeta mot tydliga och mätbara mål
  • uppfylla lagar och andra krav

Ledningssystemet
Företagets ledningsgrupp består av VD Mats Grundius, CEO samt divisions- och stabschefer. Ledningsgruppen ansvarar för innehållet i företagets ledningssystem för miljö och kvalitet.


Internutbildning
Samhället och vår omvärld förändras ständigt. Bästa sättet att leva upp till våra kunders krav är en välutbildad personal. Genom löpande internutbildning når vi detta mål och får samtidigt motiverade och engagerade anställda.


Interna och externa revisorer
För att förvissa oss om att vi upprätthåller den service som våra kunder förväntar sig av oss, genomförs regelbundna revisioner av vårt ledningssystem.


Processorientering
Liksom ISO-standard 9001 utvecklas, så har även DB Schenkers arbete med kvalitetsfrågor bytt inriktning mot ett mer processinriktat synsätt och vi är certiferade enligt ISO-standarden 9001:2008.

Publiceringsdatum: 2016/09/05

Till sidans start