Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga kundupplevelse. Om du fortsätter innebär det att du accepterar att cookies används. Jag accepterar
. .

Kvalitet

DB Schenker arbetar systematiskt med kvalitetsfrågor. Vi är certifierade enligt ISO 9001 och använder standarden som en metod för att höja kvaliteten, öka effektiviteten och stötta arbetet att nå de strategier som satts upp.

Kvalitetspolicy

DB Schenker utvecklar och producerar transporter och logistiktjänster som möter marknadens krav på kvalitet, effektivitet och enkelhet. Detta genom att:

  • vara en drivkraft för förbättrad kvalitet i våra kunders flöden
  • våra partners engageras och involveras i vårt kvalitetsarbete
  • ständigt förbättra våra interna rutiner
  • aktivt utveckla vårt samarbete inom koncernen
  • medarbetarna betraktas som vår viktigaste tillgång
  • arbeta mot tydliga och mätbara mål
  • uppfylla lagar och andra krav

DB Schenker är certifierade enligt både ISO 9001 och 14001 och revideras två gånger per år av certifieringsorganet LRQA (Lloyd´s Register of Quality Assurance). Kvalitetsarbetet drivs genom vår Kvalitet & Miljögupp (KMG) i vilken representanter från koncernens alla divisioner och bolag finns representerade.

Förstora bild hallbarhet ,  DB Schenker

Kvalitet & Miljögruppen arbetar för att:

Stötta organisationen med information, utbildning, hjälp vid kundförfrågningar, analys med mera.

Övervaka verksamhetens prestation och informera om avvikelser.

Revidera verksamheten, dess förmåga att arbeta enligt gällande rutiner samt driva mot  uppsatta mål.

Utveckla verksamheten genom att minimera avvikelser och bidra till företagets utvecklingsarbete.

Publiceringsdatum: 2017/02/08

Till sidans start