Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga kundupplevelse. Om du fortsätter innebär det att du accepterar att cookies används. Jag accepterar
. .

Kommunikation och servicekänsla fick Miljonlotteriet att välja DB Schenker

Miljonlotteriet är inget vanligt företag. Ägare är nykterhetsorganisationen IOGT-NTO. Sedan 1960-talet har man har drivit lotterier av olika slag till förmån för organisationens ideella verksamhet.

Miljonlotteriet har förtaget hetat sedan 1992 och har i dag ungefär 250 000 kunder som antingen prenumererar på lotter eller spelar online.

Miljonlotteriets skraplotter måste distribueras till försäljningsställen över hela landet.
Det är därför man har DB Schenker som logistikpartner.

Förstora bildJan Erlandsson, DB Schenker

Jan Erlandsson

Lotter och vinster
– Vi levererar närmare en kvarts miljon paket till privatpersoner varje år, berättar Jan Erlandsson, operativ chef på Miljonlotteriet.

– Vårt lager har 1 500 pallplatser och används både för lotterivinster och lotter som ska ut i handeln.

Miljonlotteriet har arbetat med DB Schenker sedan 2004 och Jan Erlandsson är mycket nöjd, av flera anledningar.

Kundfokus och bra info
– En viktig del är att DB Schenker är bra på kommunikation och information och det är mycket viktigt i långsiktiga samarbeten. När problem uppstår får vi veta det direkt, och hålls uppdaterade om hur man jobbar på att lösa dem. 

Personalen avgörande
Jan Erlandsson menar att personalens kunskaper och uppträdande också är en tung på post på pluskontot för DB Schenkers del.

– Det är på många sätt en avgörande faktor, resten är ju faktiskt helt enkelt produktion som måste fungera. Chaufförerna är smidiga att jobba med och duktiga på kommunikation, och så var det inte med våra tidigare partners.

Och det är klart att priset också är en viktig fråga.

– DB Schenker har ett konkurrenskraftigt pris, helt enkelt. Man är inte billigast men definitivt prisvärda. Vi är mycket nöjda, säger Jan Erlandsson. 

Publiceringsdatum: 2017/07/25

Till sidans start